تاکید مدیرعامل بیمه تجارت‌نو؛ سایپا بر تعهدات خود در صنعت بیمه استوار است

سه شنبه, 06 آبان 1399 18:19

تاکید مدیرعامل بیمه تجارت‌نو؛ سایپا بر تعهدات خود در صنعت بیمه استوار است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیرعامل بیمه تجارت‌نو با تاکید بر اینکه شرکت سایپا بر تعهدات خود در صنعت بیمه استوار است؛ اظهار داشت : این شرکت هیچ مطالبات معوقی از شرکت سایپا نداشته و تقریبا تمامی مطالبات خود از این شرکت را دریافت کرده است.

 

 

 

 

نیما نوراللهی، در خصوص وضعیت شرکت‌های بیمه‌گری تشریح کرد: امروزه، در فضای کسب و کار شرکت‌ها را به جدید و قدیمی  تقسیم نمی‌کنند بلکه شرکت ها را به وسعت و بزرگی می‌شناسند، صنعت بیمه نیز به همین شکل است. شرکتی بزرگ تلقی می‌شود که سود بالایی را محقق کرده و رشد خوبی را تجربه کند. پس  وقتی تجارت‌نو سود قابل توجه ۸۸۰ ریالی می‌سازد یعنی شرکت بزرگی است. از طرف دیگر، شرکت بزرگی که سود ۲۹۰ ریالی را طی یک سال سه برابر کرده و به ۸۸۰ ریال می رساند، در زمینه نقدینگی وضعیت بسیار مناسبی داشته و در نهایت  نمی‌تواند مطالبات معوق بالایی داشته باشد.
وی درگفت‌وگو با بانکداری ایرانی، درخصوص مطالبات مطرح شده از شرکت سایپا تصریح کرد: یکی از بیمه گذاران شرکت بیمه تجارت‌نو،  شرکت سایپا است. قرارداد تجارت‌نو با این شرکت، قراردادی بزرگ و با نسبت و ضریب خسارت پایین است، بنابراین قراداد با چنین شرکتی یکی از افتخارات شرکت‌هاست. حال ممکن است به دلیل مشکلاتی که شرکت بزرگ تولیدی دارد، مدتی حق بیمه آن تاخیر داشته باشد اما این تاخیر به معنی مطالبات معوق نیست؛ چرا که در صورت‌های مالی شرکت انباشته نشده و به دوره های بعدی نیزمنتقل نشده و جاری است اما برخی شیطنت کرده و اظهار کردند که این مطالبات معوق  شده‌است.
نوراللهی افزود: نکته مهمتر اینکه سال گذشته، سال حمایت از تولید داخلی بود و باید از شرکت‌ها حمایت می‌کردیم. امسال هم سال جهش تولید است، لذا وظیفه داریم به شرکت های بزرگی مانند سایپا که در واقع جزء بزرگترین شرکت های تولیدی کشور هستند، کمک کنیم.
مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو با تاکید برمتعهد بودن سایپا در تسویه حساب و اجرای مفاد قرار داد گفت: طبق توافق با سایپا قرار بود که مطالبات سایپا از دو طریق پرداخت شود، در مرحله اول بخشی از آن بصورت نقدی که سر وقت انجام شد و بخش دیگر از طریق تهاتر سهام صورت گیرد که اتفاقا این مرحله نیز سروقت انجام شده و تنها بخش کوچکی از آن باقی مانده است. علت باقی‌ماندن این بخش کوچک نیز به دلیل مقررات سازمان بورس است.
وی عنوان کرد: نکته ای که کمتر به آن توجه می‌شود، این است که از تاریخی که تهاتر انجام و سهام از سایپا دریافت شد، ۲۰ درصد بازدهی از محل دارایی آن سهام کسب کردیم.
خواندن 2128 دفعه

تماس با نمایندگی 7115

  • تهران، میدان ولیعصر ابتدای کریمخان پلاک 292 واحد 4
  • تلفن تماس : 09128607340-09131149653
  • ایمیل : support [at] bimetejarat.com
    اینستاگرام : Bimetejarat.co

گواهینامه ها

logo-samandehi logo-enamad-tejaratno