مدیرعامل بیمه تجارت‌نو: تعیین ضریب نفوذ ۷ درصدی بیمه با اخذ عوارض سنگین قرابتی ندارد

سه شنبه, 06 آبان 1399 19:11

مدیرعامل بیمه تجارت‌نو: تعیین ضریب نفوذ ۷ درصدی بیمه با اخذ عوارض سنگین قرابتی ندارد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو به «سهم خواهی سازمانها و نهادهای عمومی و دولتی از شرکت های بیمه» واکنش نشان داد و تاکید کرد: تعیین ضریب نفوذ ۷ درصدی بیمه تا پایان برنامه ششم توسعه با اخذ عوارض سنگین برای شرکت های بیمه قرابتی ندارد.

نیما نوراللهی در واکنش به اعلام خبر پیش بینی اخذ ۱۰ درصد عوارض از صنعت بیمه در بخش منابع مالی لایحه “مدیریت یکپارچه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کشور” درگفت و گو با پایگاه خبری خرد و کلان گفت: اخذ عوارض از شرکت های بیمه اگرچه مسبوق به سابقه است، اما برای شرکت های بیمه مطلوب نیست؛ ضمن این که ممکن است اخذ این عوارض نتیجه ملموسی هم در کاهش خسارات و یا گسترش فرهنگ بیمه نداشته باشد.

وی افزود: بخشی از عملکرد شهرداری ها و آتش نشانی ها معطوف به کاهش ریسک دارایی هایی است که فقط بخش بسیار ناچیزی از آن نزد شرکت های بیمه پوشش بیمه ای دارند، بنابراین شرکت های بیمه توازنی میان این میزان عوارض و میزان افزایش صدور یا کاهش خسارت های به وقوع پیوسته ملاحظه نمی کنند.

او ادامه داد: از طرف دیگر، اخذ عوارض از شرکت های بیمه به معنی افزایش حق بیمه و بالا رفتن هزینه های مردم خواهد بود و چنانچه رویه اخذ عوارض از شرکت های بیمه ادامه پیدا کند، دسترسی مردم به تامین پوشش بیمه ای با مانع روبرو می شود.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو اظهار کرد: اگر از متولیان و خبرگان عملیات بیمه گری در کشور در این خصوص سوال شود، به احتمال زیاد آنها حاضر خواهند بود معادل ۱۰ درصد عوارض را به جای اینکه به شهرداری ها بپردازند، صرف اقدامات عام المنفعه‌ای کنند که دانش و فرهنگ بیمه ای مردم را بالا ببرد.

نوراللهی به حادثه آتش سوزی اخیر در بازارچه بندر دیلم استان بوشهر اشاره و با بیان اینکه در این حادثه حدود ۲۰۰ غرفه کاملا دچار حریق شدند که ۱۲ غرفه تحت پوشش بیمه آتش سوزی شرکت بیمه تجارت نو بودند، ادامه داد: تعداد کمی از غرفه ها نیز نزد سایر شرکت های بیمه تحت پوشش قرار داشتند و مابقی غرفه ها فاقد پوشش بیمه ای بودند.

به گفته وی؛ اگرچه خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت، اما افسوس نداشتن بیمه نامه برای مغازه دارانی که اکنون تمام سرمایه و موجودی مغازه شان را از دست داده بودند، غم بار است.

نوراللهی تاکید کرد: شرکت های بیمه به عنوان سازمان های کسب و کار، حاضرند هزینه هایی را برای افزایش ضریب نفوذ بیمه بپردازند تا از یک طرف کسب و کار خود را رونق ببخشند و از طرف دیگر، حوادث این چنینی زندگی و کسب و کار هموطنان را با تهدید اساسی مواجه نکند.

خواندن 2198 دفعه

تماس با نمایندگی 7115

  • تهران، میدان ولیعصر ابتدای کریمخان پلاک 292 واحد 4
  • تلفن تماس : 09128607340-09131149653
  • ایمیل : support [at] bimetejarat.com
    اینستاگرام : Bimetejarat.co

گواهینامه ها

logo-samandehi logo-enamad-tejaratno